• Scheidsrechterszaken

Dit doet de scheidsrechterscontactpersoon:

Regiowedstrijden

De scheidsrechterscontactpersoon (SKP’er) regelt in overleg met de SKP’ers van Groessen/ Loo en OBW de scheidsrechterindeling van alle handbalwedstrijden in de regio vanaf de A-jeugd t/m de senioren.

Leveringsplicht wedstrijdsport

Het NHV stelt dat voor ieder seniorenteam dat wedstrijden speelt op 2e klasse niveau of hoger, een vereniging tenminste één bondsscheidsrechter levert (leveringsplicht). Ook voor de landelijke jeugdcompetities bestaat deze leveringsplicht.  Het NHV regelt de indeling van deze scheidsrechters naar de wedstrijden. Indien nodig regelt de contactpersoon van HV Duiven de indeling wanneer er een leveringstekort is.

Opleiding

Om een aanwas van scheidsrechters te realiseren, worden er intern jeugdscheidsrechtersopleidingen georganiseerd. Ook bestaat er de mogelijkheid extern een opleiding tot bondsscheidsrechter te volgen, onder begeleiding van een ervaren scheidsrechter.

Voor alle scheidsrechter gerelateerde vragen en opmerkingen kun je terecht bij Carlo.

• Leden scheidsrechterszaken

• Carlo Heebing